torstai 28. lokakuuta 2010

Wikit

Wikiä olen nyt käyttänyt kahdessa eri tehtävässä. Ryhmätöiden tekoon se tuntuu hyvältä välineeltä silloin, jos ei ole mahdollisuutta tehdä työtä kasvokkain. Toki ideointi on toimivampaa, kun ryhmä kokoontuu samaan paikkaan, mutta ajan löytäminen tähän on hankalaa.

Wikiin on helppo kerätä ideoita kaikilta ja sitten työstää niitä eteenpäin. Muut vaihtoehdot viestin saamiseksi kaikille olisivat varmaan sähköposti tai facebook. Sähköpostia tulee kuitenkin muutenkin liikaa ja vuorotellen asioihin vastaaminen on hankalaa. Facebookia taas kaikilla ei ole.

Luulen, että wikiä tulee ryhmätöihin käytettyä myöhemminkin ja varmaan myös oppilaiden kanssa voisin tulevaisuudessa sitä hyödyntää. Luokan kanssa wiki voisi ryhmätöiden lisäksi toimia luokan yhteisten projektien tai vaikka luokkaretken suunnittelussa. Myös oppilaiden vanhemmilla voisi olla luokkaretki-wikiin pääsy ja näin mahdollisuus kommentoida jo suunnitteluvaiheessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti