perjantai 1. lokakuuta 2010

Facebook

Olen ollut pari vuotta Facebookin käyttäjä. Liityin, kun kaverit tuntuivat enemmän ja enemmän kommunikoivan sitä kautta. Ja helppoahan facebookissa onkin pitää yhteyttä kavereihin. Toistaiseksi oma käyttöni on sille tasolle jäänytkin eli en ole innostunut kasvattamaan eläimiä farmilla tai tekemään jatkuvasti uusia testejä. Facebookissa on kuitenkin mahdollista pitää yhteyttä muihin hyvinkin monella tavalla, mikä on vaan positiivista. Kaikki kun voivat itse päättää, missä kaikessa haluavat olla mukana.

Viime harjoituksissa puhuttiin, että jos oppilaita ottaisi kaveriksi, niin voisi olla erityinen ope-profiili oppilaita varten. Tämä olisi mielestäni hyvä ratkaisu. Omiksi kavereikseni en oppilaitani välittäisi ottaa, henkilökohtaiset asiani pitäisin mielummin poissa luokan tiedosta. Mutta samalla facebook voisi olla kanava, jonka kautta lapset voisivat ottaa yhteyttä aremmissakin asioissa. Opettajalle kasvotusten juttelemaan tuleminen voi olla joillekin turhan hankalaa, mutta tutun facebookin kautta asian kertomisen kynnys olisi ehkä matalampi.  

Heti ei tule mieleen, miten facebookia voisi kouluaineiden oppimiseen käyttää. Toki luokalla voisi olla Facebookissa oma ryhmä, jossa käsiteltäisiin luokan ja koulun yleisiä asioita. Ryhmä saisi ehkä luokan työilmapiiriä nostettua, kun kaikkien luokkakavereiden kanssa olisi helppo jutella netin kautta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti